Sarah Ferguson Gets Apology From RadarOnline For False Princess Diana Story

Truth rating: 10
Sarah Ferguson Apology

By Shari Weiss |

Sarah Ferguson Apology

(Getty Images)

Sarah Ferguson received a public apology from RadarOnline this week after the webloid published a completely false story about the Duchess of York and Princess Diana. See the statement below.

In May, the site ran a story online claiming Ferguson was seeking money to do interviews about Princess Diana, who was killed in a car crash almost 20 years ago. A supposed source for the outlet was quoted as saying, “Fergie is at the top of all the lists. But in order to get her to do an interview, she wants cash!” The alleged tipster went on to claim, “At a recent taping of a Princess Diana special in a Manhattan hotel, producers were talking about how much money the duchess would want. The number batted around was $10,000.”

The allegations, however, were categorically false, and now the online publication has been forced to apologize. “On May 15 2017, we published an article under the headline ‘Fergie demands $$ to dish on Diana!’ We now unreservedly accept that the suggestion that Sarah, Duchess of York, is or has been willing to provide personal information about Princess Diana for financial reward is without foundation,” the webloid says in its apology statement.

The site continues, “The Duchess has not, either herself or through a representative acting on her instruction, sought or agreed to give an interview about her friendship with Princess Diana in return for payment. We sincerely apologize to the Duchess for our error.” Notably, while the article is no longer accessible through RadarOnline, a related video featuring the claims is still available on YouTube, and another version of the story currently remains on the website for its sister outlet, the National Enquirer. See the screengrabs below of the stories that are still online.

The two publications are run by American Media, which also publishes Star, OK! and Us Weekly. And this is not the first time one of those outlets has been forced to issue an apology or risk facing a defamation lawsuit. Nearly a year ago, the National Enquirer and Star released an apology to Tom Hanks and Rita Wilson for stories that falsely claimed they were getting divorced. And in 2015, OK! tweeted a formal apology to Katy Perry for wrongly claiming she was pregnant with John Mayer’s baby.

Sarah Ferguson RadarOnline YouTube


National enquirer Sarah Ferguson Story

(National Enquirer/Getty Images)

  1. Gossip Cop
  2. Mediaite
  3. LawNewz