Brad Pitt Flirting With Australian Reporter Renee Bragh? Celebrities Brad Pitt Flirting With Australian Reporter Renee Bragh?
What We Know About Katy Perry’s Pregnancy Celebrities What We Know About Katy Perry’s Pregnancy
What Happened To Charlize Theron Dating Trevor Noah? Celebrities What Happened To Charlize Theron Dating Trevor Noah?
Weirdest Rumors About Prince George Celebrities Weirdest Rumors About Prince George

Prince Harry does not have a secret "love child," as a tabloid reported one year ago today. Gossip Cop busted the story this time last year and there is still no sign of this supposed love child. As usual, the passage of time has exposed a tabloid's false reporting.

The story, published by NW on November 5, 2018, claimed Prince Harry and Meghan Markle were in a "love child" scandal from a one-night stand in 2013 and it was threatening to derail their marriage. The article provided a lot of minor details - like Prince Harry supposedly paying $7,000 a month in child support - but it left out the more crucial details, like who the woman was, how Prince Harry might have met her, where this alleged "night of passion" took place, or why the news was coming out five years after the affair was supposed to have occurred.

The piece quoted a supposed "insider" as saying, "There is some confusion and yes, alarm because if it were to be the case then an incredibly appalling scandal is in the making." A scandal usually involves actual facts and details, unlike this article. In the 365 days since, no other details have emerged, because there were no facts to begin with.

In fact, the tabloid had based its report on another false story published in the Globe in March 2018. That bogus report, which came out just a couple of months before the royal wedding, asserted that Prince Harry's love child was "wrecking" his wedding to Markle. The details of the phony piece were slightly different, like the amount of money the fictional woman was demanding in child support, but the overall faulty premise was the same.

The last few paragraphs of the article rehashed Prince Harry's infamous trip to Las Vegas in 2012, when he was photographed naked and partying in a suite at the Wynn Encore Hotel. The tabloid was trying to connect his wild weekend in Vegas as evidence of a supposed one-night stand a year later. The publication was forced to do this because there was no evidence of the latter ever happening. The publication simply invented a story that would grab some attention ahead of Prince Harry and Markle's nuptials last year.

In the weeks and months since, NW and the Globe have both published more misleading and false information about the couple and their past. In April, NW ran a piece falsely alleging Markle had a "secret fling" with George Clooney.

The Globe ran a completely ridiculous report in May purporting that Prince Harry wasn't the father of Markle's baby, the couple's son, Archie, who was born just days before. Gossip Cop debunked the claim and noted, interestingly, that no mention was made of the alleged "love child" from the tabloid's previous story. That's because these outrageous articles are timed to coincide with real news about the Duke and Duchess of Sussex.

Our Verdict

Gossip Cop has determined this story is totally false.

Related

Reese Witherspoon Having A Secret Breakdown?