Has Meghan Markle had a "lifetime obsession" with the late Princess Diana? That's the latest claim from one particularly unreliable tabloid. Gossip Cop can set the record straight. We're told it's "not true."

The baseless allegation is in this week's issue of the National Enquirer, which blares in a new and bizarre headline, "Royal Copycat Meghan: I'm The New Di!" In the accompanying story, the gossip magazine ridiculously asserts that the "Suits" actress has "harbored a lifelong obsession" with the "People's Princess," who tragically died in a car crash on August 31, 1997 at the age of 36. A so-called "source" is then quoted as saying, "It's like a sick, twisted fantasy. Meghan has watched videotapes of Di over and over, copying her mannerisms and her fashion style."

The outlet's questionable "Buckingham Palace" insider goes on to claim that the "social-climbing" actress "kept asking questions about what Harry's mother said and did. She's even admitted she's modeled herself on Diana all her life." "She told a friend, 'Diana and I are so much alike! If she'd lived, I know we would have been the best of friends,'" further purports the publication's alleged "source," before concluding, "Marrying Harry is her sick fantasy come true." But coming from the same tabloid that previously claimed Markle shaved Prince Harry's pubic hair, Gossip Cop was understandably dubious of the Enquirer's most recent tale.

Not surprisingly, we were right to be suspicious of the magazine's royally inaccurate story. An impeccable source close to Markle tells Gossip Cop the report is 100 percent "not true." The actress has not had a "lifetime obsession" with the late princess, contrary to the outlet's latest concoction. What's more, a reputable and genuine source would never refer to Prince Harry as just "Harry," highlighting the tabloid's untrustworthy and possibly even made-up insiders.

Of course, this isn't the first time Gossip Cop has called out the magazine for its bogus stories about the star. Remember, we corrected the supermarket tabloid in April when it falsely claimed Markle wanted to build a shoe room at Kensington Palace. And shortly before that fabrication, we debunked the publication for wrongly alleging Markle had undergone plastic surgery. Evidently, the often disproven Enquirer isn't exactly the most reliable source for real news about the actress.

Our Verdict

Gossip Cop has determined this story is totally false.


Meghan Markle 'Officially' Pregnant?