Robert Downey Jr. NOT Caught Skinny-Dipping In Mexico, Despite Report

Truth rating: 0
Robert Downey Skinny Dipping

By Gossip Cop Staff

EXCLUSIVE

Robert Downey Skinny Dipping

(Getty Images)

Robert Downey Jr. was not caught skinny-dipping at a hotel in Mexico, despite an absurdly fabricated tabloid report. Gossip Cop can exclusively correct this claim. We’re told there is “zero truth” to this naked lie.

According to the National Enquirer, Downey “gave giggling female guests a full-monty glimpse of his rod, er, bod when he padded star-naked out of his swanky St. Regis suite in Punta Mita, Mexico, for a late-night skinny-dip, dirty-diving into its huge, empty guest pool.” As if that didn’t sound fake enough, the repeatedly discredited tabloid quotes a so-called “spy” as saying in equally unnatural language, “When a sharp-eyed female vacationer spotted Downey splash down stark-naked, word spread around the resort quicker than Montezuma’s revenge, and suddenly, naughty rich ladies were dashing out on their balconies, panting and hungry for sneak peeks at the stripped-down star.” The clearly made-up “spy” is further quoted as allegedly telling the magazine, “There’s no question: All agreed Iron Man looked great… and he packs one big burrito.”

You see, the phony “spy” referenced in his or her fake discourse “Montezuma’s revenge” and “burrito” because Downey was in Mexico. In any event, Gossip Cop is not sure who to be more embarrassed for, the person who wrote this ridiculously stupid and untrue story or us for actually having to correct it. Putting aside the clearly concocted phrases, we still reached out to a rep for Downey to check if the actor had even gone skinny-dipping in Mexico. In a surprise to no one, we were told there’s “zero truth” to the often disproven tabloid’s report.

Of course, this is not the first story from the outlet about Downey that Gossip Cop has corrected. Back in 2011, for example, the magazine reported Downey and his Sherlock Holmes costar Jude Law were remaking Some Like It Hot. Enough time has clearly passed to prove that the tabloid was 100 percent wrong and Gossip Cop was right when we called out the publication for that fabrication.

Defensively, the National Enquirer tries to prove it has great sources after Gossip Cop shoots down its stories by trotting out some articles here and there that it has gotten right, including the 2007 exclusive about John Edwards having an extramarital affair with Rielle Hunter. That was a great scoop for the tabloid nearly a decade ago. But for every John Edwards report, seemingly there are hundreds of more that are either factually incorrect or appear to have been outright manufactured like this Robert Downey, Jr. tale.

Enter your email address here to receive daily news updates from us.

 


  1. Gossip Cop
  2. Mediaite
  3. RunwayRiot
  4. The Mary Sue