Gossip Cop Busted 1,364 Stories In 2014, Star Was The Worst — See Craziest Rumors

Truth rating: 10
2014 Rumors

By Shari Weiss

2014 Rumors


For the first time in Gossip Cop’s history, we spent the year keeping track of every single tabloid story busted, online rumor corrected, and television claim debunked. Over the course of 365 days in 2014, there were 1,364 allegations we busted.

It didn’t matter if the misinformation came from a magazine (like the National Enquirer), webloid (such as HollywoodLife), newspaper (hello, New York Daily News), TV show (ugh, “The Gossip Table”), or foreign outlet (ahem, Daily Mail). Each and every inaccuracy was tallied on a spreadsheet.

That allowed us to share our worst offender for each of the last 12 months, along with some of the other most inaccurate publications. Our hope has been that a glimpse at just how much and how often certain places fumbled would be a reminder that certain outlets need to be viewed with a degree of skepticism.

The numbers don’t lie. Star got 230 articles wrong. OK! published 192 false stories. The National Enquirer was filled with 163 untruths. And those are just the top three on our scorecard. In that messy mix, there were stories outlandish and silly, insulting and sensational. There were fabricated quotes and endless fake feuds, pregnancies, marriages, breakups, and cheating scandals.

What were some of the absolute worst? In Touch ran quite possibly the year’s most despicable cover in August, proclaiming to go “inside” Robin Williams’ “final hours.” The magazine claimed to know the entertainer’s last words, and declared he “left a number of suicide notes.” It was grossly and entirely made up. In Touch was also responsible for a series of stories designed to exploit the nude photo hacking, and was caught using a fabricated photo, purportedly of Kim Kardashian struggling to fit into her wedding dress, on a May cover.

Gossip Cop was the first to call out the National Enquirer in February for publishing a cover story in the wake of Philip Seymour Hoffman’s death that declared he was secretly in a gay relationship with longtime friend David Bar Katz. The supermarket tabloid was incredibly duped by a man claiming to be Katz, and the real playwright filed a libel lawsuit against the Enquirer’s parent company, American Media, within hours of the magazine’s publication. He ultimately dropped the suit in exchange for a formal apology, and the agreement to fund his new playwriting organization.

Star was brutally blasted in June for falsely claiming Channing Tatum and Jenna Dewan were divorcing, with the actress rightfully noting that the tabloid media “concoct outright lies about real people in order to sell it to you as ‘journalism.'” Another prime example would be Star’s August bait-and-switch cover story (see photo above), which tried tricking readers into thinking Jennifer Aniston and Angelina Jolie had a “showdown” at George Clooney’s wedding. Of course, the actor didn’t actually tie the knot until September, and neither Aniston nor Jolie was there. Among the outlet’s 200-plus other false claims were stories alleging Kerry Washington asked President Obama to be her daughter’s godfather (seriously), and that Sandra Bullock only eats with a cocktail fork (say what?). It’s this nonsense that led Star to be the biggest offender eight out of the last 12 months.

OK! was infamous in 2014 for printing misleading and outrageously false covers, like the ones that led readers to believe Angelina Jolie was expecting twins, and that Mila Kunis had “delivery room drama,” which was published before she actually gave birth. The magazine also had a vile story in May, claiming Miley Cyrus was suicidal. There was even a made-up article alleging Robert Pattinson had called Kristen Stewart a lesbian.

For its part, Life & Style spread such untrue stories as March’s allegation that the still-unwed Kourtney Kardashian and Scott Disick were eloping; April’s claim that Miley Cyrus was pregnant; and June’s George Clooney to “run for governor” falsehood. There were multiple bogus reports that said Justin Bieber and Selena Gomez were married. Its most egregious cover, though, came in April, when the magazine sensationally, and wrongly, claimed that Cyrus had a drug overdose after “a deadly binge [left] her unconscious for hours before being hospitalized.”

We’d be remiss not to mention some other notable dishonors: In March, RadarOnline ran not one, not two, not three, but FOUR bogus stories about Jennifer Aniston alone. In the final two months of 2014, HollywoodLife had to be corrected nearly 50 different times, more than any other publication, thanks for its willingness to seemingly make anything up (and often contradict themselves) as long as it gets them a click. The webloid did get some stories right. Those occasions, however, were when the site stole exclusives from Gossip Cop. And MediaTakeOut ran a few of the most shameful pieces of the year, including one about Rihanna having her period. There was also Celebrity Dirty Laundry claiming Kristen Stewart was taking time off from acting to have a baby with ex Robert Pattinson, and Famous photoshopping cellulite onto Kendall Jenner’s body.

Gossip Cop was by no means perfect in 2014. But we are proud to hold a track record above and beyond most other celebrity and entertainment media. Our goal, simply, is accuracy. Every outlet will once again be under our surveillance in 2015, and we invite you to join us as we bust bad dish all year long.


1. Star…………….…….……230

2. OK!…..…….………………192

3. National Enquirer….……163

4. HollywoodLife.…..………122

5. Life & Style….……………118

6. In Touch….……….………115

7. RadarOnline….……………82

8. MediaTakeOut…..…………38

9. Us Weekly….………………29

10. Perez Hilton………………23

*Indicates the Top 10 publications with the most rumors corrected by Gossip Cop between January 1 and December 31, 2014.

Enter your email address here to receive daily news updates from us.


  1. Gossip Cop
  2. Mediaite
  3. RunwayRiot
  4. The Mary Sue